Huurwoning verduurzamen via SVOH subsidie
Jazeker, ik heb zelf onlangs het traject doorlopen om via de SVOH subsidie een huurwoning te verduurzamen en het was een positieve ervaring. Door de svoh aanvragen uit te besteden, werd het hele proces voor mij een stuk eenvoudiger. Zij deden een gratis check en ik kreeg een duidelijke strategie voor de aanvraag. Het is voor het verkrijgen van de maximale subsidie wel belangrijk om te kijken naar een combinatie van maatregelen zoals isolatie, het plaatsen van HR++ glas, en een warmtepomp. Deze instanties bieden vaak ook ontzorging, wat betekent dat ze de volledige aanvraag voor je regelen, van de eerste check tot de uitbetaling. Dit voorkomt veel hoofdpijn en zorgt ervoor dat alles correct wordt afgehandeld conform de regels.
3 Views

Het is indrukwekkend om te zien hoe de overheid verhuurders tegemoetkomt om hun bestaande huurwoningen duurzamer te maken. Het budget van €152 miljoen en de beschikbaarheid van de regeling tot eind 2029 geven veel ruimte voor planning en uitvoering. Het feit dat warmtepompen en zonneboilers sinds 2025 ook onder de SVOH vallen, stroomlijnt het aanvraagproces voor diverse verduurzamingsmaatregelen. Dit is een belangrijke stap om het energielabel van de huursector te verbeteren en bij te dragen aan de klimaatdoelstellingen.